Ana Sayfa
Göller Başlıyor, İlk Hedef Burdur
9 Ağustos 2005 Salı, 3.Gün:
(Davutlar-Söke-Aydın-Nazilli-Denizli-Serinhisar-Yeşilova-Burdur, 347 km)

Motorlar yüklendi. Kafamda erken çıkmak var ama çıkış saati 10:00.

Fazla zorlama yok, 90-110 temposunda yemeye başlıyoruz kilometreleri. Bir mola verelim diyoruz, Atça diye bir köy ve komik bir yazı: "Paris is capital of France. Welcome to Turkey's Paris: Atça". Nasıl yani?
Neyse Paris'te fazla takılmayalım devam. Denizli'ye kadar yol bölünmüş duble yol. Asfalt da iyi durumda. Denizli'nin içinde ise yol tamir / kavşak yapım çalışmaları var, yazdığına göre çalışmanın bitmesine 39 gün kalmış. Denizli'den çıkınca öğle yemeği için, Honaz dağı eteklerinde yolun yükselmeye başladığı noktada gözlemecilerin içinde, ismini yazlıktaki Denizlili komşulardan aldığımız Şahin Tepesi'nde duruyoruz. Aslında yiyecek çok da özel bir şey yok; kuzu tandır vasat ama süzme yoğurt mükemmel. Arkada da Denizli manzarası.
Biraz ileride benzin molası, yukarıda Honaz'ın doruğu. Devam ediyoruz, yol üstünde Serinhisar ilçe merkezi var ve yol boyunca "Sıcak Leblebi - Kuruyemiş" dükkanları. Çorum'u çok duyarım da Serinhisar leblebisini hiç duymamıştım. Hemen sağa çekip tadına bakıyor ve biraz da alıyoruz.
Kasabanın çıkışında "Kuruyemişçiler Küçük Sanayi Sitesi" inşaatı bile var. Biraz ileride artık Antalya yolunu terk edip sola Yeşilova - Burdur yoluna sapıyoruz. Ne bizim şeritte ne karşıda araç yok gibi.
Salda gölüne kadar yolda gördüğümüz araç sayısı dört ya da beş. 1340 metredeki Salda belini geçince, göl ile karşılaşıyoruz tepeden. Orada durunca, "ununu elemiş, eleğini asmış" bir amca geliyor yanımıza. Göle yukarıdan bakan bu noktaya küçük bir kuruyemiş tezgahı açmış, hafif hafif şaraptan demlenip bizim gibi deliler durursa da geyik yapıyor. "Birden derinleşen yuvarlak bir tektonik göl, doğal sit alanı, iki yüz metre ile Türkiye'nin en derin göllerinden, suyu tatlı neredeyse içilecek kadar, bölge çok sakin, arsa fiyatları ucuz, gelin yerleşin", filan.
Göl kıyısına inin diyor, neredeyse santimlik bir tarif; şu ağaçlardan sola dön, köprüyü geç, ardıç ağacından sağa dön, biraz toprak yol var geç, bembeyaz toprağın içinden kıyıya in. Eyvallah deyip, iniyoruz. Gölün yanı, farklı bir gezegende motor sürüyor izlenimi veriyor insana.
Bunu düşünen tek ben değilmişim, sonrasında bunu buldum:

Turkuaz renkli su magnezitli beyaz toprakla birleşiyor.

Tekrar yola çıkıyoruz, Yeşilova üzerinden devam, yol gidiş geliş ve rahat. Sadece bir noktada (Karaatlı mevkii) 1 km kadar asfalt yok, mıcır kaplı. Bir iki köyün daha içinden geçiyoruz, bazı yerler aslında şehirlerarası yol değil de sokaktan geçiyormuşuz gibi. Bahçe kapıları doğrudan bu yola açılıyor, kapıların önünde yolun üstüne kilim atıp sohbete dalan teyzeler/nineler bile var. Kuşların göç yolları üzerindeki bir diğer göl Yarışlı'nın kuzeyinden geçip Fethiye-Burdur yoluna çıkıyoruz.
Yol genişliyor, artık bahçe kapıları yok. Burdur gölü kıyısından ilerleyerek Burdur'a varıyoruz.
Burdur plakalı araçların motosiklete olan saygısı beni dumura uğratmış durumda. Adamlar durup yol veriyorlar, şoktayım. Burdur gölünde gün batımı güzeldir diyorlar ama Burdur içinden göl görünmüyor ki. Motorları kaldırımda camın önüne parkedip otele (Hotel Özeren 2, iki kişilik oda+kahvaltı 60 YTL, temiz, oda banyolu, kesinlikle önerilir, önceden yer ayırtmazsanız yer sorunu olabilir) yerleştikten sonra yemek için biraz dolanıyoruz. 35 plakalı bir MaxiScooter geçiyor, sürücünün göğsünde SuperEVA amblemi, ama durup konuşamıyoruz. Selamlaşıyoruz sadece.

Türk Tarihi'ni simgeleyen park
ve Oğuz Kağan Heykeli

Restore Edilmiş Bir Bina

Ulu Cami ve Saat Kulesi
Tepede bir yer dikkatimizi çekiyor. Zar zor bir taksi durağı bulup orayı soruyoruz. Belediyeye ait Susamlık Tesisleri'ymiş. Bizi çıkarıyor oraya, Afyon-Antalya yolundan Burdur'a giriş yapılan noktada. Tüm Burdur ve göl ayak altında.
Burdur'a özgü bir şeyler yiyeceğiz (Burdur Şiş, Tahinli Pide vs) ama aşçı izindeymiş, şansımıza köfte düşüyor bu akşam. Bizi oraya bırakan taksici Yusuf amcayı arayıp tekrar merkeze iniyoruz. Artık geç oldu, başka ne bulabiliriz derken şuna denk geliyoruz (İrmikli Ceviz Ezmesi):
Bugünün sonu.
Kuşadası-Burdur fotoğrafları
1-2.Gün: Hazırlık
4.Gün: Eğirdir - Beyşehir